2015年12月2日水曜日

What's So Bad About Star Wars Battle Front? / 『STAR WARS バトルフロント』の何がそんなに悪いのか?



Bad balancing is, I would say the biggest reason why this game is so bad, and not fun to play. If you are in weaker team, you lose. And it's not "just a bit weaker than the opposite team" it can be like a baby fighting against an adult.

Once in a Hero Hunt match, I had fun time being in an overpowered team. But then the opposite team members started to leave the game. Then the next round of the game started with two players on our side, 0 player on the other side. "waiting other players for XX seconds" the game said, and then they started game! Of course all the "Heroes" my team had to hunt were "dead". How can a decent multiplayer game start without an opponent! What it should have done was to make the game 1 vs 1, instead of 2 vs 0, what kind of game is that!

Players who reached higher levels can unlock Trait cards, which enables them to have special abilities. Those abilities will be upgraded if you kill several opponents without dying (kill streak). And even without making any kill, if you enabled a Trait card, you'll still have level 1 ability. Which puts higher level players higher position.

To help lower leveled players, the game has weird "partner" system. I guess. The system isn't really explained in the game, but somehow you are paired with higher leveled (or lower leveled) player of the same team sometimes (and only sometimes), and you can use the same cards the player is equipped. And sometimes if the paired player isn't dead, you can respawn next to the player. What would this system achieve? Maybe you can test out some cards you haven't tried. And if you are lucky, you can be paired to a really strong player, and you can help the player by offering extra manpower. Does it help balancing the game? Maybe this is helping lower leveled / weaker player in a team. But I don't think it's helping to balance the match.

Spawn points were also weird, you can be spawned in front of an enemy. And of course you need half a second to recognize where you are at, and what is surrounding you. Then bang, you are dead. Although the game is visually realistic, people popping up in random locations are not realistic. Considering it's a sci-fi, and the game has items like personal energy shields, why didn't they allow players to have few seconds of after-spawining-invincible-ness? Or come up with better ways to spawning, like dropping troopers from sky with those pods.

And the new Battle of Jakku was a very expected disappointment. So I would say it is a matter of time for people to leave the game. (Some posts on the official forum: PC Discussion are suggesting that people might have started leaving the game already.) If you are interested in experience visually stunning, Star Wars themed game with other troopers / multi-play, then play it while you can.


このゲームはなぜ悪いゲームで、プレイしていて楽しくないのか。一番大きな問題はそれはチームバランスの悪さにあるだろう。弱いチームにいれば負ける。これは「相手チームよりも少し弱い」というレベルのバランスではなく、赤子の手をひねるほどの力の差が生じるほどのバランスの悪さだ。勝っても負けてもいい気はしない。

一度「ヒーローハント」ゲームモードをプレイしたときには、私は「勝ち組」にいた。アンフェアなゲームに入ってしまってあなたができる一番ましな決断は、ゲームを去ることだ。当然ながら相手チームのプレイヤーは去っていき、相手がいなくなるとこちらのチームのプレイヤーも去って行った。結局こちらチームに2人、相手チームに0人という状況になり「他のプレイヤーをXX秒待っています」との表示のあと、ありえないことにゲームが始まってしまった!二人がプレイヤーがいるにもかかわらず、1vs1になることなく、2vs0で!もちろんゲーム開始と同時にこちらのチームが勝つという信じられない状況に。

レベルが高くなると「Trait」カードがアンロックできるようになる。カードを有効化すれば、キルストリーク(死なずに複数キルを行うこと)すればレベルが上がっていく特殊能力がつく。だがこのTraitカードはキルを一切行わない状況でもレベル1の能力が付加される。これはどういうことかといえば、レベルの高いプレイヤーはゲーム中により優位に立てるという事。

レベルの低いプレイヤーを助けるため(たぶん)にこの作品には奇妙な「パートナー」システムが存在する。ゲーム中には特に説明されていないので何とも言えないのだが、たぶんレベル差のあるプレイヤー(自分よりレベルが高いもしくは低い)とパートナーとなることが時々(毎回ではなく時々)ある。このシステムではパートナーとなったプレイヤーの装備するカードを装備することができる他、パートナーが生きていればそのそばにリスポーンすることもできる。このシステムが何の役に立つだろうか?始めたばかりのプレイヤーがまだアンロックしていないカードを試せるし、運が良ければ超強いプレイヤーとペアを組んでそのプレイヤーの横で追加のマンパワーを提供できるだろう。チーム内のレベル差を埋める役には立つかもしれないが、だがこれはゲームのバランスに役立っているかと言われれば、怪しいもんだ。

スポーンする場所にも問題があるだろう。敵の目の前にスポーンすることも少なくない。もちろん自分がいきなりマップのどことも知れない場所にスポーンすれば、場所を認識するのに一秒とはかからないまでも時間がかかる。「あ、ここにいるのか」なんて思った瞬間ブラスターに貫かれる。いくら視覚的なリアルさを追求したゲームでも、人が適当な場所にポコポコ出てくるのはリアルではない。これがSFであること、ゲーム中に個人用シールドなども出てくることも考えると、スポーン後に数秒間無敵であってもいいように思える。そうでなければ空から兵隊がポッドで降ってくるとかでもいいだろうに。

無料DLC「ジャクーの戦い」も期待通りのがっかりなものだった。過疎になるのは時間の問題だろうし(公式フォーラムのPC版ではすでに過疎化しているとも思える報告も見られる)、視覚的には素晴らしい『スター・ウォーズ』テーマのゲームを、他の兵士たちとマルチプレイで体験したいという方は今のうちにプレイしておくのが得策だろう。


  

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